Waar zoekt u informatie over?
Volg & Deel
Volg & Deel
Home  /  Thema's  /  Patiënt als partner  /  Activiteiten  /  Festival Patiënt als partner

Agenda

Nieuws

Festival patiënt als partner

Luister, verwonder en verbeter….

De patiënt als kennispartner

                                     De drie dolle dagen van Patiënt als Partner

 

Maandag 9 oktober: Festival dag 1

Op de polikliniek zal tussen 9.30 en 11.30 aandacht zijn voor shared decision making.

Festival locatie: Green Restaurant GHZ 

FESTIVAL middag/avondprogramma(maandag 9 en dinsdag 10 oktober)

15.30 uur Inloop

16.00 uur Opening en welkom

16.15 uur Patiënten portaal. Lotte vd Berg

 16.45 uur GHZ (Patiënten)panel

17.00 uur ​Patiënten participatie. Sam Schrevel

 17.45 uur Workshops*

18.30 uur Diner "Beleef"

19.30 uur OOH… ik zie het al?! Jeroen Krouwels

20.15 uur Successen vieren. Coaches patiënt als partner

 21.00 uur Afsluiting en mogelijkheid tot napraten

 Dinsdag 10 oktober: Festival dag 2

Schuif dinsdag tussen 11.30 – 13.00 uur aan in het Green Restaurant, voor een onverwachte ontmoeting!

Festival locatie: Green Restaurant GHZ

FESTIVAL middag/avondprogramma(maandag 9 en dinsdag 10 oktober)

 15.30 uur Inloop

 16.00 uur Opening en welkom

 16.15 uur Patiënten portaal. Lotte vd Berg

 16.45 uur GHZ (Patiënten)panel

 17.00 uur ​Patiënten participatie. Sam Schrevel

 17.45 uur Workshops*

 18.30 uur Diner "Beleef"

 19.30 uur OOH… ik zie het al?! Jeroen Krouwels

 20.15 uur Successen vieren. Coaches patiënt als partner

  21.00 uur Afsluiting en mogelijkheid tot napraten

Woensdag 11 oktober: Festival dag 3

Ontbijtsessie locatie: Green Restaurant

Tijd: 07.30 – 08.30 uur
Tijdens een heerlijk ontbijt laat je je inspireren door succesverhalen van een coach van patiënt als partner.  Je wordt meegenomen met de gedachtengoed: de patiënt als partner.

 In de kliniek zal tussen 9.00 en 11.00 aandacht zijn voor shared decision making.

Voor alle vragen over het festival of over Patiënt als Partner kun je contact opnemen met Astrid van der Bas, astrid.van.der.bas@ghz.nl, telefoonnummer 3602 intern GHZ of 0182-505534 extern.

Informatie over de sprekers:

 

Sam Schrevel, PHD onderzoeker en docent aan de Hoge School Den Haag.

Toen ik zelf de psychiatrie in ging om behandeld te worden voor ADHD, kwam ik er snel achter dat de zorg lang niet altijd aansluit bij wat patiënten willen en kunnen. Voor mijn promotieonderzoek heb ik gekeken hoe volwassenen met ADHD hun leven leiden, wat hun grootste problemen zijn en hoe zorg hier wel, of niet, bij helpt. In ons zorgsysteem hebben wij zorgprofessionals, van biomedisch onderzoeker tot verpleegkundige, de neiging om te zorgen voor, en niet zorgen met, onze patiënten en doen daarmee onvoldoende recht aan hun ervaringskennis en belevingswereld. In mijn presentatie zal ik verder ingaan op de ervaringskennis van patiënten en wat de toegevoegde waarde daarvan is voor de gezondheidszorg.

Jeroen Krouwels, communicatie adviseur en lead innovator bij uitgeverij Noordhoff

Jeroen Krouwels (1964) studeerde moderne vreemde talen en algemene onderwijskunde, maar belandde al gauw in het bedrijfsleven. Als mede-oprichter en directeur van PAT Learning Solutions heeft hij 25 jaar gewerkt in de opleidingsbranche. Daarnaast is hij sinds 2003 part-time management- en communicatie trainer en verzorgt hij gastcolleges op het gebied van leren en leertechnologie voor o.a. Avans Hogeschool en Euroforum/Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid. Bij Noordhoff Uitgevers is hij werkzaam als Lead Innovation, en ontwikkelt hij state-of-the-art leeroplossingen voor zorginstellingen en zorgprofessionals. Als ondernemer en innovator weet hij hoe belangrijk klanten zijn, en hoe je daar het allermeeste van kunt leren als professional én als mens. Omdat patiënten óók klanten zijn, is zijn ervaring zeker relevant voor zorgprofessionals die meer uit hun klantcontact willen halen.

Blik op het festival:
“Ah, ik zie het al…!”

Patiënten zijn net gewone mensen. Als ze echter in het ziekenhuis belanden worden ze vooral gezien als patiënt, en vaak voelen ze zich ook zelf zo. Er ontstaat daardoor onbewust een andere communicatie-verhouding tussen patiënt en zorgverlener dan wanneer mensen elkaars buren zouden zijn. En dat is weer van grote invloed op de kwaliteit van de gesprekken die plaats vinden. Maar uiteindelijk gaat het toch gewoon weer over mensen. De mini workshop “Ah, ik zie het al..!” gaat over hoe communicatie tussen mensen plaatsvindt, de valkuilen waar we makkelijk in trappen, over dingen die wel en niet gezegd worden, over het verschil tussen een goed en een slecht gesprek en welke gevolgen dit heeft voor de kwaliteit van zorg en het welbevinden van zowel patiënt als zorgverlener. Open deur of eye-opener? Waarschijnlijk allebei tegelijk

 

 

 

Contact

Astrid van der Bas
0182-505534 toestel 3602
astrid.van.der.bas@ghz.nl

Deel